Prinsen 2010-02-08

Igår tittade jag på klockan tusen gånger o mindes tillbaks allt som hände ett år tidigare.
Då var vi på Förlossningen i Karlskoga och jag travade i dom där förbannade korridorerna o badade o grinade o kämpade.. Dagarna innan hade jag varit sjuk o inte kunnat sova så under dagen blev jag helt borta, jag såg hur folk pratade med mig men jag hörde inte vad dom sa!! Det var läskigt, fick order om att försöka sova en stund.
Sov ca en halv timme men det hjälpte, jag tyckte allt gick så segt o efter ett ex antal timmar av smärta kollade dom hur långt jag var öppen o jag var bara öppen 6cm då bröt jag ihop..
Kände att jag inte skulle klara de o att jag inte ville mer!! Tårarna sprutade åt alla håll men jag samlade mig och bestämde mig för att det skulle gå och helt plötsligt var jag öppen helt o skulle börja krysta, det tog ca 40 minuter. När huvudet började synas sa barnmorskan till mig att jag kunde känna efter men jag fick panik av bara tanken!! ville inte känna bara få ut honom, han fastnade med huvudet en bit ute o en bit inne! Då blev det lite bråttom o jag fick något som skulle göra att krystvärken kom fortare och sen var han ute!! Vi hade blivit föräldrar till världens finaste lilla kille :D Det var total lycka! Vår efterlängtade Liam hade äntligen kommit!! :)
00:49 föddes han o vägde 3285g o var 49cm lång.
Första natten sov han hos Kim för hos mig blev han inte lugn men när jag la honom hos Kim somnade dom båda väldigt snabbt. Längtar tillbaks tills dom där första dagarna, vi var som i en BB-bubbla o det var så magiskt o mysigt ♥ Jag tyckte det var jätteläskigt att åka hem, men så fort vi kommit hem var det så skönt.
Det är helt sjukt va fort tiden har gått!! Lilla prinsen börjar bli stor o han hittar på massor med bus hela dagarna :)

Kommentarer
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Blir ju nästan tårögd här.. men det är så magiskt att föda barn!

2011-02-22 @ 10:18:50
URL: http://sandrah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback