En toppen dag

Publicerat: 2010-05-28 | 23:24:18 i Övrigt

Innan Kim skulle gå till jobbet packade han med sig lite kläder för att kunna duscha på jobbet, vi har nämligen varit i Karlstad i dag. Men iaf så bad jag honom vara så tyst som möjligt så inte Liam skulle vakna o självklart så råkar han välta ner en flaska.. Jag kollade på Liam som slog upp sina små och tittade på mig, det va kört men de gjorde inte så mycket vi hade morgon mys, innan jag hoppade in i duschen.
Morgonen gick så fort fast jag hade gått om tid från början så blev det stress i sista sek.
Mamma hämtade o körde mig o Liam till tåget vid 9 där vi mötte Kim, väl i Karlstade gick vi och käkade frukost i väntan på att affärerna skulle öppna då gjorde Liam ett mycket stort A :P haha
Vi gick till amnings rummet o byte på honom o så fick han äta, det är bra att dom har de rummet speciellt efter som Liam börjar krångla så när han ska ta tag o börja äta.
När affärerna öppnade gick vi till Åhlens o köpte skor o leksaker till lillen och så mötte vi upp Nina o Tilda.
Strosade runt lite på stan blev nya skor till både mig o Kim ett par byxor o nya nappar till Liam.
Sen äntligen träffade vi Farmor Britt o Kjell som bjöd på mat och Britt blev så rörd över att träffa Liam o tyckte han hade blivit sååå stor!! Nina o jag plus barnen tog bussen hem till Nina dom andra åkte bil där hade vi det trevligt resten av dagen Liams farfar tittade för bi en stund också..
Det har varit en jättebra dag o det var så kul att träffa Britt!!! <3

Hon har klarat de o snart är det över!! Får bara hoppas det inte kommer tillbaks.. Ni som vet ni förstår.

 

Ha en bra kväll o sov så gott de ska jag göra här snart är riktigt trött inte van att gå upp före 7.


Jennie

Publicerat: 2010-05-25 | 15:24:19 i Övrigt
När jag hade gjort i ordning mig o Liam idag så gick vi hem till Jennie.
Där hon bjöd på fika, riktigt trevligt! :)
Och så fick jag se alla deras kattungar såååå goa..
När Liam skrek så kom kattmamman o ville ta hand om honom, så go.

När jag ler Liam i vagnen förut började han slå på vagnmobilen (heter de så), o det har han inte gjort för ut :D
Det händer så mycket nytt hela tiden nu! så roligt att se allt han lär sig.

Nu ska han få äta lite sen ska vi möta Kim o gå på stan i det underbara vädret.

Hejhej

Lite uppdatering från helgen

Publicerat: 2010-05-25 | 15:21:17 i Övrigt
I helgen så va Liam farfar i stan när de var bilutställning så då fick Liam träffa honom.
Och Roy va mycket glad att se oss o han tyckte att lille blivit såå stor.
Efter vi varit på utställningen så åkte vi ut i skärgården o åt glass men det gjorde vi tillsammans med min mamma o pappa. Mys!
På kvällen tog Kim o jag lång promenad lite över allt här istan, kollade på hus o allt fullt folk som härjade runt på stan. Blev en promenad på en och en halv timme, skönt!! Jag tycker om att vara ute o gå på kvällarna. Förr va alltid Frida o jag ute o gick på nätterna.
Saknar de.

Akuten

Publicerat: 2010-05-20 | 23:17:38 i Övrigt
Blev ett besök till akuten ikväll, för jag har verkligen jätteont i magen.
Men dom kunde inte hitta något fel på varken äggstockarna eller livmodern plus att alla prover visade bra..
Men varför har jag då såå ont??
Ska gå och lägga mig nu o hoppas det är bättre imorgon, annars skulle vi komma tillbaks tyckte läkarne.

Sov gott

Soligt

Publicerat: 2010-05-20 | 14:10:41 i Övrigt
Kom nyss hem från farmor o farfar har varit där o klipp deras hund o blivit bjuden på mat.
Liam pratade massor o charmade dom :D Men lillfisen är så hostig o förkyld har varit riktigt hes idag också :( Mammas lilla plutt får bli frisk snart.

I förgår fick Liam bada bubbelpool för första gången, de gillade han lilla fisken.
O jag simmade i den stora poolen det var bara är 12 grader, va svin kallt men skönt ändå.

Nu ska jag lägga mig på soffan o hoppas huvud värken försvinner och att Liam sover ett tag till..
sen vid 4 ska vi möta Kim på stan o köpa en solhatt till lillen o solsalva

Ha en bra dag

Kräk morgon

Publicerat: 2010-05-18 | 07:49:47 i Övrigt

Vid halv sju gick Kim upp för att gå till jobbet o då vaknade jag till ytterst lite och mumlade hej då, men bara någon minut efter så börjar Liam hosta och han hostade så han spydde över hela mig! Najs!!!
Sen tittade han på mig o log som god morgon mamma.
Vi gick upp och satte oss i köket hos Kim, i väntan på att Liam skulle göra morgon bajsen också. Jag sa till kim att han kommer vänta med att bajsa tills jag byt blöjan o gått i och lagt oss i sängen igen, och mycket riktigt gjorde han de. Det ända bra med att han vaknade tidigt idag var att han fick mysa lite med Kim.
Jag är trött!! Har blivit för bortskämd med att Liam sover minst till 9.
Nu ligger han o leker i gymmet o jag ska försöka piggna till med en kopp Te.

Ha en bra dag.


Fjorton

Publicerat: 2010-05-14 | 21:27:34 i Övrigt
väckte min lilla syster med present o sång för hon fyller 14år idag, Grattis!!
På eftermidagen kom de lite släktingar hem till mamma o pappa på fika.
Jessica hade gjort cheesecake som va mycket god.

Min lilla plutt har inte sovit mycket alls idag ca 2timmar på hela dagen, men nu sover han så gott på soffan.
Han har börjat bajs som aldrig för minst 5-6 bajsblöjor per dag :S
O det är lite knapert ekonomiskt nu men min kära mor köpte ett paket blöjor förut.
Vet inte vart pengarna tar vägen ibland, man borde egentligen skriva upp precis allt man köper på en månad och se hur mycket onödigt skit man köper.

Väntar på att filmen Whip it ska bli klart, hoppas den är något att ha.
Annars går jag och lägger mig har varit trött hela dagen.

Natti

Vivaz

Publicerat: 2010-05-13 | 20:23:28 i Övrigt

Fick en sån här telefon av älsklingen, börjar entligen förstå mig på den :)

Tack hjärtat <3


Min duktiga kille

Publicerat: 2010-05-13 | 20:18:31 i Övrigt
Liam vände sig från mage till rygg nu ikväll :D så duktig så!
Sen har han ätit ur flaska två gånger idag.
Det går framåt.
Tror han är inne i en ät period nu för han vill äta hela tiden.

Ha en fin kväll.

Liam

Publicerat: 2010-05-11 | 22:38:42 i Övrigt
Liam fick ju sprutor idag, och den första sprutan sa han igen när han fick men nummer 2 då gallskrek han.
Sen har han varit lite extra kinkig idag och har inte kunnat ta knappt på höger ben utan att han börjat gråta :((
Nu sover han gott på soffan men blir snart att göra oss i ordning för sängen.
Men först ska jag pilla lite mer på min nya mobil jag fick av älsklingen i dag :D
Fick en Vivaz först fattade jag verkligen ingenting av den men det börjar ljusna nu :P

Sov gott

Sov morgon

Publicerat: 2010-05-11 | 09:35:33 i Övrigt
Ganska nyss vaknat och Liam han ligger o sover än :)
Skönt med sov morgon.
Men nu ska jag vaka lillprinsen för han ska få spruta i dag så måste gör oss i ordning.

Ha ne bra dag alla.

Fix

Publicerat: 2010-05-10 | 19:33:17 i Övrigt
My o Lowa kom in till stan idag för att umgås med mig o Liam. Vi promenerad ner till stan där vi gick runt och kollade i affärer, jag köpte en present till Jessica som fyller 14 på fredag. Vid 12 mötte upp Jennie och Michelle :) och så gick vi till pause och åt. Sandra kom och gjorde oss sällskap också.
Vid två åkte mamam o jag ut till Café pärlan för att kolla om vi kunde hyra lokalen när vi ska ha dop.
Så nu är de fixat också, skönt att datumen entligen är bokade så det händet något någongång.

Nu skriker Liam så lika bra jag tar honom o försöker få honom att sova.

Ha en bra kväll.

Tråkig söndag

Publicerat: 2010-05-09 | 10:54:10 i Övrigt
Har inte ätit något godis än iaf, men åt lite nötter men det kan jag nog inte göra för Liam hade jätteont i magen igår och det enda som jag ätit som jag inte brukar var nötterna.
Så några nötter vågar jag inte äta mer.


Har ont i magen, det blir bra ett par dagar sen kommer de tillbaks??
Får väl söka för det igen.

Nu ska jag lägga mig på golvet hos Liam o leka med honom.

Ha en bra dag.

Sluta äta

Publicerat: 2010-05-07 | 22:03:19 i Övrigt
Jag ska sluta äta godis och kakor för jag måste gå ner minst 8kg och det är ju en bra början att sluta äta sånt.
Men det är inte lät när Kim är godis/glass tokig.
Kim sa iaf att om jag lyckas att inte äta godis på en månad ska han sluta röka.
Så nu blir det inget godis för mig!

Jo Labero

Publicerat: 2010-05-07 | 22:00:56 i Övrigt
Ikväll har vi lämnat bort Liam till Sandrah o David för att gå på Jo Labero som var helt magiskt.
Fattar ju verkligen inte hur man kan göra allt som han lyckades med..
Iaf så har Liam haft det jättebra hos Sandrah, jag va lite nervös över att han bara skulle vara ledsen men det hade gått bra. Och det hade jag väntat mig också för liter på dom till 100%
För jag tycker att Sandrah är hur bra som helt med sina barn så känns tryckt att lämna Liam till henne.
Och David värkar vara en riktigt topen pappa!

Nu ska jag gosa med min lilla pojk <3

Devin är go emot Liam
(Sandrahs bild Http://sandrah.blogg.se)


RSS 2.0
RSS 2.0